Catering już od lat jest modny. Kiedyś skupiał się głównie na obsłudze imprez okolicznościowych, a dziś z cateringu w ramach wybranej diety pudełkowej korzysta wiele osób. Choć wydawać, by się mogło, że na rynku jest już przesyt takich firm, to jednak wybierając odpowiednią lokalizację i mając pomysł na ten biznes, można osiągnąć sukces. Jak może wyglądać promocja nowej firmy cateringowej i co jest absolutnie niezbędne?
Reklama na samochodach to must have – wybierzcie projekt i zlećcie wykonanie folii samochodowych
Bez wątpienia samochód służbowy do dowożenia jedzenia jest absolutną podstawą. W przypadku rozwoju firmy można postawić na leasing nawet dwóch czy trzech samochodów, aby móc w jednym czasie docierać do większej liczby klientów. Każdy samochód powinien być oklejony nazwą firmy z logo. Może ono przedstawiać także przykładową pozycję z menu. Jeśli nie wiesz, jak wykonać projekt, to zawsze możesz poprosić o pomoc i doradztwo firmy, która zajmie się wykonaniem reklamy. Folie one way vision to jedna ze świetnych opcji. Można okleić nimi szyby, a jednocześnie nie zmniejszyć widoczności od środka samochodu. Warto wiedzieć, że folie owv mają budowę plastra miodu i mogą mieć różną perforację, czyli wielkość oczek, przez co można zdecydować ile światła ma wpadać do wnętrza. Jednocześnie grafika na takich foliach samochodowych jest odporna na czynniki zewnętrzne. Na folię naklejana jest folia transferowa, co ułatwia proces klejenia. Warto zawsze kleić reklamy w dwie osoby, by kontrolować naprężenie folii. W przypadku naklejek samochodowych przyklejanych na maskę czy drzwi także należy uważać na to, by nie powstały nieestetyczne zagięcia. To jeszcze nie wszystkie możliwości, bo można zdecydować się na folie monomeryczne i przygotować z nich na ploterach litery z danymi teleadresowymi firmy.
Przygotowanie oferty w aplikacji do zamawiania jedzenia będzie dobrą opcją
Na pewno, aby Twoja firma była dostrzegalna dla klientów musisz zadbać o promocję we wszystkich możliwych kanałach. Najprostszym są ulotki. Oczywiście w siedzibie firmy czy przed wejściem do niej możesz postawić na reklamowe naklejki podłogowe, a także potykacze. Obok reklamy tradycyjnej sprawdzi się też cyfrowa. Firma cateringowa powinna być obecna w aplikacji do zamawiania jedzenia. Dzięki temu osoby, które najczęściej tą drogą zamawiają posiłki mogą zauważyć nową ofertę w swojej okolicy. Oczywiście, aby było to możliwe musisz posiadać swoją ofertową stronę internetową.
Strona ofertowa z możliwością bezpośredniego złożenia zamówienia, wyboru czasu dostawy i zapłaty
Stworzenie responsywnej czy też mobilnej strony jest bardzo ważne. W końcu naklejki reklamowe na samochodzie rozwożącym jedzenie i kontakt telefoniczny nie wystarczą. W dobie dużej konkurencji na rynku obecność w sieci to absolutne must have. Warto zatem zlecić webmasterowi i grafikowi wykonanie strony. Nie musi być skomplikowana. Ważne, że posiada stronę ofertową z możliwością zamawiania jedzenia. Zatem musi być to strona z zabezpieczonym protokołem do transakcji. Jest to większy koszt, jednak sprawia, że firma jest godna zaufania.
Przygotowanie stoiska na targach branżowych może być dobrą opcją
Bardzo ważne jest promowanie usług tam, gdzie się da. Ponieważ branża cateringowa obejmuje także imprezy okolicznościowe, to firma może reklamować się np. na targach ślubnych, ale i innych eventach. Tutaj istotne znaczenie ma przygotowanie atrakcyjnego stoiska. Mogą się na nim, a nawet powinny znaleźć produkty do degustacji. Trzeba zadbać o dostępność ulotek reklamowych. Można też przygotować partię gadżetów reklamowych, które zawsze dobrze się sprawdzają. Wśród nich są breloki, długopisy, ale i np. pendrive. Nie można zapomnieć również o elementach takich jak naklejki reklamowe czy stacze albo ekspozytory i lady.
Firma cateringowa powinna być też aktywna w mediach społecznościowych. Akcja darmowa dostawa albo zniżka 10% na hasło udostępnione na profilu firmy może być sposobem na przyciągnięcie klientów. W tym miejscu będziecie informować o wszystkich nowościach, a także dzielić się swoimi sukcesami i odpowiadać na pytania zadawane przez klientów.